We Need to Talk About Kevin
Nine agonizing years after Morvern Callar, Lynne Ramsay returned to Cannes with another acclaimed literary adaptation. Radically reimagining the nature-or-nurture novel, Ramsay—and star Tilda Swinton—transform the text into a chilling film rightfully venerated for its unforgettable visual language.