Chow Mo-Wan was a writer. He thought he wrote about the future but it really was the past. In his novel, a mysterious train left for 2046 every once in a while. Everyone who went there had the same intention: to recapture their lost memories. It was said that in 2046, nothing ever changed.
Forming a loose trilogy with Days of Being Wild and In the Mood for Love, Wong Kar Wai’s series of romantic dramas culminates in this sweeping, time-traveling epic. A film of ravishing visual grandeur and incredible ambition, 2046 offers a wistfully bittersweet look at love and loneliness.