In 11th century Scandinavia, One Eye is an undefeatable barbarian who is caged up by a group of Vikings and Christians. A little boy, his only companion, gives him food every day. After escaping as part of a mutiny, they soon embark on an unknown journey through desolate and mystical landscapes.
In between breathtaking moments of knee-jerk violence and oddly cathartic brutality, Nicolas Winding Refn delivers an unhurried and evocative allegory of a Norse warrior (Mads Mikkelsen) surviving heaven and hell in the eleventh century. A sublime, visceral journey into the depths of cruelty.