A million miles away from Camelot or Excalibur, this film ruthlessly strips the Arthurian legend down to its barest essentials.
Abandoning the spectacles of swashbuckling epics, Robert Bresson’s brutal take on the Arthurian legend pries open the shining armors to lay bare misguided, violent souls. The fragmentary montage style underlines the death of the age of chivalry, as moral and ethical values turn wholly materialistic.