A Human Certainty
A Human Certainty follows the neurotic ramblings of a death-obsessed romantic in the throes of post-breakup blues. The street photographer Weegee, Saint Lidwina, and the filmmaker’s own spiritualist grandmother all come together to reflect on a particularly painful day at the beach.
In A Human Certainty, the brooding, post-breakup narrator senses an ending wherever his thoughts take him—even a beach may as well be a graveyard. Balancing wounding honesty with wry humor, Morgan Quaintance captures the inescapable torment of heartbreak, where all is haunted and everything hurts.