A Human Position
Long blue hours characterize summer nights in the sleepy Norwegian port town of Ålesund. Asta is a young journalist working for the local newspaper. When she stumbles across the strange story of a refugee’s forced deportation, she finds new meaning in her work and life.
Pastel surrounds, gentle sighs, the calm contentment of a housecat—on the west coast of Norway, a young woman lives in cozy domesticity. Gradually she is stirred by a curiosity that opens her up to the outside in this elegantly framed, quietly moving film about finding our place in the world.