Ashes of Time Redux
In ancient China, on the edge of a vast desert, swordsman Ouyang Feng lives the life of a vagabond, controlling a network of assassins. Pitiless, his heart has long been wounded by a love he neglected then lost. But as seasons, friends and enemies come and go, he reflects back upon his solitude.
For his most ambitious project to date, Wong Kar Wai brought his languid rhythms and poetic modes of action to the wuxia genre. With ravishing cinematography by Christopher Doyle and an all-star cast of Hong Kong greats, this Redux cut from 2008 re-established the film as a martial-arts classic.