Castro
This cockeyed semi-comedy’s unlikely basis is Samuel Beckett’s 1938 novel Murphy, but it preserves only the book’s central conceit: a set of characters constantly in pursuit of the title character ready to check out of the rat race and sever all ties with his past.
A frenetic, existentialist action movie shot with lean agility and an eye for the absurd. A true fleet pleasure. The second film from the New Argentine cinema’s Alejo Moguillansky, also part of the El Pampero Cine company, and editor of Extraordinary Stories.