Chicken Run
A band of chickens is doomed to a life of egg-laying on a Yorkshire farm. When an American rooster arrives on the scene, the hens hope he can teach them to fly to freedom. However, when a chicken-pie making machine is installed, their need becomes urgent and they must devise other means of escape.
Nick Park and Aardman Animations (the brilliant team behind Wallace and Gromit!) deliver a distinct, homespun, and beautifully designed adventure for animation fans of all ages. Listen closely: the all-star cast of voices includes Miranda Richardson, Imelda Staunton, and Quadrophenia’s Phil Daniels!