Greener Grass
Jill and Lisa are two best frenemies and competitive stay-at-home soccer moms who live in a manicured community where people drive around in golf carts. Jill has a strange need to please people, so when Lisa says that Jill’s new baby is adorable, Jill impulsively offers it to her and Lisa accepts.
The burden of conformity in soccer-mom suburbia reaches new levels of paranoid surrealism in this neon-hued satire. With nods to David Lynch, Todd Solondz and Stepford Wives, Greener Grass paints a deadpan, teeth-gritting vision of the pressure-cooker world of parenthood by the white picket fences.