Models
Vivian, Lisa, Tanja. Three models, three girlfriends, three rivals. Constantly searching to advance their careers, find the right man, and achieve the ideal body, the three girls move from one casting call to another, wait in vain for bookings, and spend their nights going from disco to disco.
Fashioned with more grit than glamor, Ulrich Seidl’s provocative portrait of aspiring models in 1990s Vienna rips apart the glossy magazines spreads to reveal a hollow core. Taking the perspective of a mirror, the camera stands witness to an image-obsessed industry festering with predatory men.