Safari
Africa. In the wild expanses, where bushbucks, impalas, zebras, gnus and other creatures graze by the thousands, they are on holiday. German and Austrian hunting tourists drive through the bush, lie in wait, stalk their prey. A vacation movie about killing, a movie about human nature.
Taking aim at hunting tourism in Africa, barbed documentary Safari places viewers in the hunters’ point-of-view with formal rigor. Following Germanic travelers as they slaughter exotic animals on hunting farms, the film underscores contradictions and racism in graphic and grotesque fashion.