The Holy Mountain
An alchemist gathers together a group of people to represent the planets in the solar system. The man’s intention is to put his recruits through strange mystical rites before embarking on a trip to Lotus Island. There they ascend the Holy Mountain to displace the gods who secretly rule the universe.
Financed by John and Yoko (!), The Holy Mountain is an incendiary, surrealist, sacrilegious satire that outraged Cannes in 1973. Infused with tarot imagery, alchemical mysticism, and countercultural freakery, it’s a lucid dream that lodges itself directly in the subconscious—and there it stays.