Uncertain Terms
Robbie leaves Brooklyn for the Hudson Valley to stay with his aunt who runs a home for pregnant teens. As the only man in the house, Robbie captures the attention of many of the girls. When he strikes up a friendship with Nina, who is dealing with her own relationship troubles, tensions run high.
Nathan Silver became one of the defining voices of low-budget American indie cinema with his prolific slate of discomforting slice-of-life dramas. Uncertain Terms explores the volatile relationships within a home for pregnant teens, enhancing its anxious charms with performances of acute intimacy.