Her Name Is Vasfiye
Vasfiye, a provincial woman whose life shifts between men in Aegean towns, is portrayed through different narrators. With each perspective, her story changes, leaving the truth uncertain.
Who is Vasfiye? A woman, a fantasy, or a reflection of the men who claim to know her? Atıf Yılmaz’s hypnotic meditation on identity, memory, and power reveals a life through fragmented male narratives, disclosing more about those who define her than about the enigmatic protagonist herself.