Synonymes
In Paris, things do not get off to a good start for Yoav. He knocks on the door of a flat, only to discover the place is empty and, while he is taking a bath there, his things are stolen. Yet this young Israeli had arrived with great expectations. He is determined to get rid of his nationality.
Daring, shocking and hilarious, Israeli director Nadav Lapid’s Golden Bear-winning quirky story revolves around issues of national identity. Based on the director’s ambiguous feelings about his outsider days in Paris, this crafty allegory results in one of the most original films of the 2000s.