The Kindergarten Teacher
Nira discovers that her young student, Yoav, has an otherworldly talent for language and poetry. She slowly and progressively becomes interested in cultivating the boy’s gift, but when fascination morphs into obsession, Nira pushes the boundaries of her relationship with the boy and his family.
From director Nadav Lapid (Policeman) comes this tense Israeli drama about a preternaturally gifted child-poet. Remade in the U.S with Maggie Gyllenhaal, The Kindergarten Teacher unearths a nation’s guilt and a child’s innocence and is filmmaking at its most politically and dramatically invigorated.