A Regular Woman
Hatun Ayhrun Sürücü, een Duitse vrouw van Koerdisch-Turkse afkomst, werd op 7 februari 2005 door haar broers doodgeschoten bij een bushalte in Berlijn. Dit zijn de gebeurtenissen die tot haar dood hebben geleid, terwijl zij ondanks het verzet van haar familie streed voor vrijheid en een eigen leven.
Sherry Hormann dramatiseert een waargebeurd geval van familiefemicide dat heel Duitsland choqeerde. Haar portret schetst de alledaagse dromen die durven opbloeien voordat het noodlot toeslaat. Een vernietigende aanklacht tegen patriarchale intolerantie die ook een stem geeft aan het slachtoffer.