Chris Marker’s documentaire portretteert een aantal dagen op locatie met Akira Kurosawa, tijdens Marker’s eigen productie Ran. Het resultaat is een kunstwerk over de kunst van het maken van kunst. Een ode aan Kurosawa, waarbij het eigenlijk draait om de details die Marker’s aandacht trekken.
Chris Marker reisde naar de omgeving van Mount Fuji om de nauwgezetheid en techniek van Kurosawa en zijn medewerkers tijdens de productie van Ran te observeren. Een making-of, een reisdagboek en een reflectie op het werk van de legendarische Japanse auteur in één. Een stralend essay-eerbetoon.