Aspen
Aspen, dat in de negentiende eeuw bekend stond om zijn zilvermijnen, staat tegenwoordig bekend om zijn prachtige natuur, skiën, wandelen en mode. Tijdens een typische winter is deze bestemming het toneel van de dagelijkse bezigheden van de mensen die er op bezoek komen, wonen, werken en recreëren.
Frederick Wiseman duikt in de sociale scheuren van een vakantieoord in Colorado en maakt van een speeltuin voor de nouveau riche een microkosmos van het Amerikaanse publiek, verdeeld naar ras, klasse en religie. Dit evangelie van de vrije tijd, met concurrerende afleidingen, zit vol ironie.