Battle Royale
In de nabije toekomst is de werkloosheid sterk gestegen en de jeugdcriminaliteit geëxplodeerd door de economische recessie. De Japanse regering neemt de BR-wet aan, waarin leerlingen van de negende klas naar een afgelegen eiland worden gestuurd, waar ze worden gedwongen elkaar te doden.
Voordat Squid Game zelfs maar was uitgevonden, baarde cultregisseur Kinji Fukasaku opzien met zijn dystopische bloedbad, Battle Royale. Gebaseerd op een controversiële roman van Kōshun Takami geeft deze zeer politieke film een moderne draai aan het klassieke Lord of the Flies scenario.