Beanpole
Leningrad, 1945. De Tweede Wereldoorlog heeft de stad verwoest, gebouwen zijn weggevaagd en de inwoners zijn fysiek en mentaal beschadigd. Twee jonge vrouwen, Iya en Masha, zoeken naar hoop en betekenis terwijl ze worstelen om hun levens weer op te pakken tussen al het puin.
Als opvolger van het indrukwekkende Closeness greep dit oorlogsdrama van het Russische wonderkind Kantemir Balagov ons bij de keel. Deze meeslepende onderdompeling in de naoorlogse onrust is een ode aan de veerkracht van vrouwen en verbaast met sterk acteerwerk en adembenemend kleurgebruik.