Benedetta
Met deze zinnelijke onderdompeling in de mystieke mijmeringen van een echt historisch figuur geeft Paul Verhoeven de ‘nunsploitation’-film een artistieke make-over. Elegant, pervers en uitdagend schandalig levert Benedetta met een ondeugende grijns kritiek op religieuze hypocrisie.