Zoals sommige van de beste 19e eeuwse schrijvers is Lav Diaz een genie op gebied van verhalen verweven met elkaar, zodat het een uitgebreid canvas van karakters, landschappen en sociale en politieke moeilijkheden wordt. In dit werk staan 3 verhalen loodrecht tegenover elkaar, maar komen toch samen.