Isabell heeft moeite om voor haar bejaarde ouders te zorgen en kampt met een huwelijk dat op de klippen loopt. Wanneer ze de alleenstaande moeder Anja ontmoet, dwingt deze nieuwe relatie haar om de kwetsbaarheid van haar zorgvuldig opgebouwde wereld onder ogen te zien.
Acteur Nina Hoss werkt voor de tweede keer met regisseur Ina Weisse in deze subtiele, scherpzinnige film. Dit verhaal over twee vrouwen uit verschillende klassen, dat zich afspeelt in een dorp in Brandenburg dat wordt geteisterd door ontevredenheid, gonst van ambivalentie en emotionele complexiteit.