Coffee and Cigarettes
Verschillende bekende acteurs en muzikanten kletsen in een reeks komische vignetten over bijna alles – van teslaspoelen tot jukeboxen, verloren familieleden tot de tandarts. De gesprekken staan los van elkaar in tijd en ruimte, maar ze hebben allemaal twee dingen gemeen: koffie en sigaretten.
Jim Jarmusch’ coole compilatie, die over een periode van 15 jaar is gemaakt, vormt een buffet van deadpan comedy en een jamsessie met de hipste cast van de jaren ’00, van RZA en GZA tot Bill Murray en de White Stripes. Met de woorden van Iggy Pop: “Sigaretten en koffie, man, dat is een combinatie.”