Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Joel is verbijsterd wanneer hij ontdekt dat zijn ex-vriendin Clementine een experimentele psychiatrische behandeling heeft onderdaan om haar herinneringen aan hun tumultueuze relatie uit te wissen. Omdat hij nog steeds verliefd is op Clementine besluit hij zelf ook de behandeling te ondergaan.
Een gefragmenteerde, niet-lineaire kijk op de ongrijpbare en eigenaardige aard van het geheugen. Deze prachtige en romantische, lo-fi/sci-fi cultklassieker kon alleen maar voortkomen uit het geniale brein van Charlie Kaufman. Een aangrijpende en ambitieuze film, van een soort die je zelden ziet.