Evolution of a Filipino Family
Een intieme filmepos gemaakt met een sobere, compromisloze ernst die geduldig en methodisch de instorting en hoopvolle opleving van een arme boerenclan in beeld zet.
De Filipijnse auteur Lav Diaz maakte dit grote epos. Negen jaar lang filmopnames, tien uur looptijd (!), eerst geschoten op film, toen video: dit intieme maar uitgebreide familiesaga kluistert je vast aan je stoel. Net als de latere Boyhood verwonder je je over de opgroeiende acteurs.