Happy Together
Lai en zijn minnaar Ho gaan op reis naar Buenos Aires vanuit Hong Kong. Hun vurige relatie ontspint zich tussen wellustige tangobars en de salsamuziek op de trottoirs van La Boca. Maar de spanningen groeien, nu ze zich ver van huis bevinden en hun levens in tegengestelde richtingen drijven.
Wong Kar Wai verlegde grenzen met dit onlangs gerestaureerde queer liefdesverhaal. Hij won de prijs voor beste regisseur in Cannes, maar net zoveel lof komt toe aan zijn cinematograaf Christopher Doyle en de hartverscheurende vertolkingen van supersterren Tony Leung Chiu Wai en Leslie Cheung.