Regisseur Djibril Diop Mambéty (Touki Bouki) levert een felle aanval op het economisch imperialisme in deze bewerking van Friedrich Dürrenmatt’s toneelstuk Der Besuch der alten Dame. Hyenas, dat zich afspeelt in Senegal, is een komische kritiek op de globalisering, gebracht met speelse flair.