I am Frankelda
Frankelda, een vastberaden 19e-eeuwse Mexicaanse schrijfster, reist naar haar onderbewustzijn om de monsters te confronteren waarover ze heeft geschreven. Onder begeleiding van een gekwelde prins moet ze het evenwicht tussen fictie en realiteit herstellen voordat het te laat is.
In I Am Frankelda worden de barokke fantasiewerelden van Guillermo Del Toro gecombineerd met de sombere outsider cinema van Tim Burton. Het resultaat is een film vol groteske vondsten, met een speels, zelfreflectief verhaal over de geanimeerde creaties van een gothic schrijver.