Ish
De twaalfjarige beste vrienden Ish en Maram doen hun uiterste best om hun vriendschap in stand te houden, in de nasleep van een traumatische politiecontrole. Terwijl de gevolgen zich steeds verder doen gevoelen, proberen de jongens grip te krijgen op de mannen die ze aan het worden zijn.
Imran Perretta’s indringende debuut, geworteld in het ritme van het leven in Luton, toont de dagelijkse worstelingen van moslimjongens en -mannen. Tegen de achtergrond van angst en racistisch politietoezicht krijgt de overgang van kindertijd naar adolescentie een aangrijpende urgentie.