L'eclisse
Vittoria heeft onlangs een liefdesverhaal met een oudere man beëindigd. Nadat ze Piero, een beurshandelaar, heeft ontmoet, beginnen de twee elkaar te zien en dwalen ze door de verlaten, modernistische buitenwijken van Rome. Hun affaire blijkt echter al snel gedoemd te mislukken.
Na L’avventura en La notte sluit de grote criticus Michelangelo Antonioni zijn ‘oncommuniceerbare’ trilogie af met de onheilspellende, sublieme L’eclisse. Bereid je voor op één van de spannendste filmeindes ooit! Met Monica Vitti en het Franse icoon Alain Delon.