Only the River Flows
Rechercheur Ma Zhe krijgt de opdracht om een reeks moorden in een Chinees plattelandsstadje op te lossen. Terwijl de druk van zijn meerderen toeneemt, wordt er overhaast iemand gearresteerd. Zijn collega’s vieren dit, maar verschillende aanwijzingen sturen Ma Zhe dieper in zijn eigen onderzoek.
In het verlengde van de recente trend van sfeervolle neo-noirs uit China volgt deze thriller van regisseur Wei Shujun een rechercheur uit een stadje op zijn weg naar de afgrond van de waanzin. Only the River Flows, gefilmd op Super 16, is een indringende thriller over een seriemoordenaar.