Our Body
Claire Simon observeert de gang van zaken op de gynaecologische afdeling in een ziekenhuis in Parijs. Ze ontmoet patiënten in alle levensfasen – jong en oud, cisgender en trans. Er ontvouwen unieke verhalen over vruchtbaarheid, geslachtsveranderingen en kanker, waaronder die van de filmmaker zelf.
Deze veelgeprezen film van Claire Simon zet een kritische kanttekening bij de moderne vrouwelijke gezondheidzorg. Met een volledig vrouwelijke crew en een empathisch oog, stelt de gerenommeerde documentairemaakster een diep geïnvesteerde studie samen die het vrouwelijke lichaam demystificeert.