Paris Is Burning
In de kleurrijke dragbalscene van Harlem, New York in 1980 strijden rivaliserende huizen in felle wedstrijden om de trofeeën. Ondertussen onthullen legendarische voguers, dragqueens en transvrouwen – onder wie Willi Ninja, Pepper LaBeija en Venus Xtravaganza – de regels en tradities van de scene.
Jennie Livingstons baanbrekende documentaire zit vol iconische citaten die het queer lexicon hebben gevormd en legt de ballroom scene van het New York van de jaren 80 in al zijn levendige vreugde en hartverscheurende precariteit vast. Deze veilige havens zijn gebouwd met pailletten en solidariteit.