Querelle
In de haven van Brest verraadt de smokkelende zeeman Querelle zijn medeplichtige en vermoordt hem. Vervolgens gaat hij naar een berucht bordeel dat wordt gerund door de excentrieke Lysiane, die hem zal leiden naar een gewelddadige homoseksuele zelfontdekking die hem voor altijd zal veranderen.
Het verbluffende Querelle is Fassbinders laatste film en een cultklassieker in het LGBTQ+ pantheon. Deze Engelstalige interpretatie van Jean Genet zit vol homo-erotische spanning met prachtige esthetiek en Jeanne Moreau in een cast die verder alleen uit mannen bestaat.