Room 666
Wim Wenders vraagt tijdens het filmfestival van Cannes in 1982 zijn collega’s naar hun visie op de toekomst van de film. Godard, Fassbinder, Spielberg en andere filmmakers beantwoorden zijn vraag: “Is film een taal die op het punt staat verloren te gaan, een kunstvorm die dreigt te verdwijnen?”
Van Godard tot Antonioni, van Herzog tot Spielberg, Wim Wenders verzamelt giganten uit de wereldcinema om een existentiële vraag te stellen. Verhelderend en hilarisch beschouwt Room 666 de esthetiek van televisie en vraagt zich af of de effecten ervan de doodsklok zullen luiden voor de film.