Het Chinese éénkindbeleid vormt de basis van deze kroniek over familie en verlies, een reis die intiem en episch is, tussen een tragisch verleden en een veerkrachtig heden. De schoonheid komt tot uiting in de aangrijpende vertolkingen, die werden bekroond met de prijzen voor beste actrice en acteur.