The Seed of the Sacred Fig
Deze epische thriller werd uit Iran gesmokkeld, het geboorteland van de verbannen regisseur Mohammad Rasoulof. Bekroond met de speciale juryprijs in Cannes en gesitueerd temidden van vrouwenprotesten, is The Seed of the Sacred Fig een fel politiek verzet tegen patriarchale onderdrukking.