Transylvania
Zingarina komt aan in Transsylvanië, het hart van Roemenië, op zoek naar de man van wie ze houdt. Vergezeld van haar vriendin Marie, die haar jaloers in de gaten houdt, gooit Zingarina alle remmen los voor de liefde en laat ze zich meeslepen door een land die haar eindeloos fascineert.
Tony Gatlif is befaamd geworden door de zigeunercultuur naar de bioscoop te brengen en levert met Transylvania weer een drama af vol vreugdevolle scènes van zigeunerfeesten, maar ook momenten van oprecht drama. Het is een duizelingwekkende roadmovie met Asia Argento en Amira Casar als reisgenoten.