Ulysse
Op een foto uit 1954 genomen door Agnès Varda staan een geit, een kind en een naakte man aan de kust. De geit was dood, het kind heette Ulysses, en de man was naakt. Aan de hand van dit verstilde beeld, verkent de film de relatie tussen het reële en het imaginaire.
Ulysse is een van de mooiste korte films van Varda en neemt als uitgangspunt een foto die de regisseuse in 1954 nam. Terugkomend op het beeld jaren later, ontrafelt Varda haar ideeën over de authenticiteit van fotografie, het verstrijken van de tijd, en het levendige karakter van het geheugen.