The Wild Goose Lake
In de Chinese stad Wuhan biedt een ruim netwerk van meren ideale schuilplaatsen. Wanneer de criminele onderbaas Zhou zich gedeisd moet houden, zoekt hij anonimiteit tussen de neonverlichte hangplekken. Daar ontmoet hij sekswerker Liu, die voor de baas van Zhou werkt en hem al dan niet kan redden.
Na het winnen van de Gouden Beer op de Berlinale met Black Coal, Thin Ice keert Diao Yinan terug met een hyper gestileerde noir in het ondergrondse Chinese leven. Deze ingenieuze film behandelt geweld en moreel verval en maakt gebruik van neonkleuren voor een opvallende en toxische look.