Winter's Bone
De tiener Ree Dolly doet wat ze kan om het huishouden te leiden en voor haar jongere broer en zus te zorgen. Als de sheriff haar vertelt dat hun criminele vader hun huis te koop heeft gezet en vervolgens is verdwenen, gaat Ree op een gevaarlijke zoektocht om hem te vinden.
Dit drama van Debra Granik (Leave No Trace), winnaar van de Grote Juryprijs op Sundance en genomineerd voor Beste Film bij de Oscars, lanceerde de carrière van Lawrence met haar vurige rol als een ordinaire held. Een odyssee van familie, vrouwen en overleven, die zich afspeelt in de Ozark bergen.