A Hero
Rahim zit in de gevangenis vanwege een schuld die hij niet kon afbetalen. Tijdens een tweedaags verlof probeert hij zijn schuldeiser ervan te overtuigen zijn klacht in te trekken in ruil voor de betaling van een deel van het bedrag. Maar de dingen lopen niet zoals gepland.
Er zijn maar weinig filmmakers die zo nauwkeurig een moreel drama kunnen neerzetten als Asghar Farhadi (A Separation). A Hero laat de Iraanse Maestro op zijn best zien, waarbij hij culturele codes van eer en plicht stapelt tot een kaartenhuis voor een meesterlijke les in spanning.