De Argentijnse regisseur Rodrigo Moreno onderzocht lang voor The Delinquents vragen over verlengde tijd en romantische toevalstreffers. In deze quasi-literaire odyssee over liefdesverdriet behoort de overleden Rosario Bléfari tot de vele onverwachte geneugten.