...A Valparaíso
De samenwerking tussen Joris Ivens en Chris Marker is niet alleen fascinerend door het onderwerp—het dagelijkse leven in de titulaire, Chileense havenstad—maar ook hun standpunten. Een vruchtbare dynamiek ontstaat vanuit het realisme van Iven’s beelden en de vloeiende associaties van Marker’s proza.