In het door Japan bezette Korea huurt de oplichter “Graaf Fujiwara” de zakkenrolster Sook-Hee in. Sook-Hee zal dienstmeid worden van de mysterieuze erfgename Lady Hideko, met wie Fujiwara van plan is te trouwen om haar uiteindelijk naar een gesticht te brengen en zo haar erfenis te stelen.
Park Chan-wook’s oog voor stijlvolle visuals en verbluffende plotwendingen komt prachtig tot zijn recht in deze subversieve erotische thriller, die zich afspeelt ten tijde van de Japanse bezetting van Korea. The Handmaiden is een verleidelijk ijzingwekkend juweeltje vol filmische hoogstandjes.