Alba
Door haar moeders ziekte moet Alba, 11, bij haar vader gaan wonen. Hij is een eenzame man die zichzelf heeft afgesloten na de scheiding. Leven met hem is bijna ondraaglijk voor haar. De schaamte en pesterijen op school hebben echter grote invloed op Alba’s adolescentie.
Dit sfeervolle coming-of-age verhaal uit Ecuador vermijdt elke sentimentaliteit om de verlegenheid en verwarring van een jong meisje te tonen, tijdens een moeilijke jeugd. Een bekroonde eerste speelfilm, gesterkt door aangrijpend en ingetogen rollen.