All the Beauty and the Bloodshed
Fotograaf en activist tegen de opioïdencrisis, Nan Goldin, blikt terug op haar leven aan de hand van diavoorstellingen, interviews en archiefbeelden. Van haar vormingsjaren in New York tot haar huidige campagne tegen de familie Sackler volgt ze haar ontwikkeling als kunstenaar en voorvechter.
Laura Poitras’ samenwerking met kunstenaar en activist Nan Goldin, vol vastberadenheid en enthousiasme, was de tweede documentaire ooit die de Gouden Leeuw in Venetië won. De film volgt een leven vol ruwe overleving en gepassioneerd protest en is een vurige lofzang op onze autonomie tegenover macht.